Praca w administracji biurowej jest zajęciem pożądanym przez wiele osób. W każdej firmie administracja jest działem niezbędnym, wielopłaszczyznowym i wielostanowiskowym. Osoby tam zatrudnione mogą pracować na różnych stanowiskach, m.in. sekretarki, asystentki, recepcjonistki, referenta lub specjalisty ds. administracyjno-biurowych. Zakres obowiązków, w zależności od rodzaju stanowiska, a także od wielkości i specjalizacji firmy będzie się różnić, dlatego też chcąc pracować w administracji należy się ukierunkować. 

Poszukiwanie zajęcia

Kiedy wybraliśmy już stanowisko administracyjne, które chcielibyśmy objąć, w dalszej kolejności szukamy interesującej nas oferty pracy. Pracodawcy często dodają darmowe ogłoszenia o pracę w różnych serwisach, co jest związane z dużym zapotrzebowaniem na kadry w tej branży. Ofert pracy najlepiej szukać w Internecie, prasie lokalnej - jeśli nie myślimy o relokacji, a także w mediach społecznościowych.

Pierwsza praca

Jeśli dostaliśmy pracę marzeń warto pomyśleć o ścieżce kariery, którą dla siebie widzimy. Wiadomo, stanowiska takie jak asystentka czy sekretarka, chociaż nie przewidują specjalnych awansów, są też wymagające. Dobra asystentka, czy sekretarka to osoba, który musi charakteryzować się odpowiednimi cechami m.in. umiejętnością podejścia do klienta, być konsekwentna, asertywna oraz odporna na stres.  Pożądaną cechą jest również umiejętność zarządzania czasem, a także multitasking, czyli wykonywanie kilku zadań równolegle.